ANALISIS TINGKAT PENERIMAAN PENGGUNA OVO DI ARAWANG MENGGUNAKAN PENDEKATAN TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL (TAM)

Main Article Content

Billie Khowirantio Lacky
Rini Malfiany

Abstract

This study aims to determine the level of acceptance of the OVO application as a digital wallet in Karawang with the TAM (Technology Acceptance Model) approach. This type of research is an explanatory research with a quantitative approach. The method used is using TAM with user ease and user usability research variables. The population in this study is the Karawang people who use the OVO application. The samples used in this study were 100 respondents taken using simple random sampling techniques and data collection methods using survey methods and questionnaires with questionnaire instruments and measurements using a Likert scale. The results of this study indicate that this research illustrates that the level of acceptance as part of a company has an influence on the users of the application. So the OVO company must continue to improve the quality of its application so that more and more users are using the OVO application.


Keywords: User Acceptance Level, OVO, TAM Method

Article Details

How to Cite
Billie Khowirantio Lacky, & Rini Malfiany. (2021). ANALISIS TINGKAT PENERIMAAN PENGGUNA OVO DI ARAWANG MENGGUNAKAN PENDEKATAN TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL (TAM). Jurnal Interkom: Jurnal Publikasi Ilmiah Bidang Teknologi Informasi Dan Komunikasi, 15(4), 48-56. Retrieved from https://e-journal.rosma.ac.id/index.php/interkom/article/view/126
Section
Articles

References

Nugroho, P., Winarno, W. W. and Hartanto, R. (2017) ‘Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Niat Menggunakan Mobile payment Dengan Pendekatan Extended The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology’, Departemen Teknik Elektro dan Teknologi Informasi, FT UGM, pp. 226–233.

Yulianto, S. E. (2011) ‘Pengaruh Persepsi Kemudahan Dan Persepsi Kemanfaatan Terhadap Pemanfaatan E-Learning Dengan Model Tam Di Smk Muhammadiyah 3 Yogyakarta’, Jbti, II(1), pp. 1–14.

Khakim, kharisma N. and Hadiprajitno, B. (2011) ‘Mempengaruhi Penerimaan Dan Penggunaan Software Akuntansi Myob Dengan Menggunakan Pendekatan Technology Acceptance Model ( Tam )’, Diponegoro university, pp. 1–26.

Karim, M. A. (2017) ‘Pengaruh Penerimaan Sistem Pembayaran Go-Pay Menggunakan Tam (Technology Acceptance Model) Terhadap Intensitas Penggunaan Layanan Gojek Jurnal’, Jurnal Penelitian. Available at: https://dspace.uii.ac.id/handle/123456789/5402.

Kurniawati, H. A., Arif, A. and Winarno, W. A. (2017) ‘Analisis Minat Penggunaan Mobile Banking Dengan Pendekatan Technology Acceptance Model (TAM) Yang Telah Dimodifikasi’, e-Journal Ekonomi Bisnis dan Akuntansi, 4(1), p. 24. doi: 10.19184/ejeba.v4i1.4563.

Ratri, S. M. (2016) ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMENGARUHI PENGGUNAAN E-LEARNING MOODLE OLEH GURU SMK NEGERI 2 YOGYAKARTA DENGAN PENDEKATAN TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL (TAM), Universitas Negeri Yogyakarta. doi: 10.1017/CBO9781107415324.004.

Mayasari, F., Kurniawati, E. P. and Nugroho, P. I. (2011) ‘ANTESEDEN DAN KONSEKUEN SIKAP NASABAH DALAM MENGGUNAKAN INTERNET BANKING DENGAN MENGGUNAKAN KERANGKA TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL (TAM) (SURVEY PADA PENGGUNA KlikBCA)’, Seminar Nasional Teknologi Informasi & Komunikasi Terapan, 2011(Semantik).

Juniarti Rosa Prafitri (2018) ‘Faktor -faktor yang Mempengaruhi Penggunaan Mobile Payment : Sebuah Review Literature’, Seminar Nasional Manajemen dan Bisnis, (3), pp. 526–534.

Sihaloho, L. L. (2020) ‘Pengaruh Personal Influences terhadap Penggunaan Alat Pembayaran Seluler: Studi pada OVO Lydia Lionita Sihaloho, Sony Warsono, MAFIS., Ak., CA., Ph.D.’